Szerelőválasztás
Az alábbiakban szeretnénk segítséget nyújtani tanácsokkal és információkkal a szerelő kiválasztásához:
Amennyiben a készülék még „garanciális”, azaz a forgalmazónak jótállási kötelezettsége van, akkor válasszuk a jótállási jegyen/a használati útmutatóban/a forgalmazó vagy a gyártó honlapján megjelölt szerviz-szolgáltatót, aki a javítást a jótállási kötelezettség keretében elvégzi számunkra.
Ha a készülék már nem „garanciális”, a szerelő kiválasztásakor segítségünkre lehetnek az alábbi információk:
- A gyártók a használati útmutatóban/honlapjukon/ügyfélszolgálaton javasolnak szerelőt/szerelőket, akit a hiba elhárítására ki tudunk hívni.
- A gyártó által javasolt szerelő lehet
- a gyártó cég saját szervize vagy
- a gyártóval szerződött szerviz-partner.
A gyártóval szerződött szerviz-partner vállalja:
- a gyártói képzéseken való részvételt
- a gyártó képviseletét a szervizszolgáltatás során
- a gyártó által előírt adminisztráció elvégzését
- garanciális szolgáltatás biztosítását az elvégzett javításért,
és aki megkapja:
- a gyártó által rendelkezésére bocsátott eszközöket, technológiát
- alkatrészutánpótlás-ellátást, továbbá
- a gyártói tájékoztatást és képzést az új készülékek kezeléséhez, szervizeléséhez.
Még egy jó tanács!
Kiemelten fontos tudni, hogy a szerelő az elvégzett munkáért köteles garanciát vállalni. A garanciát akkor tudjuk érvényesíteni, ha bizonylattal (nyugtával vagy számlával) alá tudjuk támasztani a munka elvégzését.