Általános Szerződési Feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazza az APPLiA Magyarország Elektronikaikészülék -gyártó Érdekérvényesítő és -képviselő Egyesülés (Szervező) által szervezett APPLiA Minősített Szerelője kezdeményezéshez való csatlakozás és az abban való részvétel feltételeit.
A Szervező adatai
Székhely: 1066 Budapest, Dessewffy utca 18-20.
Cégjegyzékszám: 01 07 090243
Adószám: 13365756-1-42
E-mail: tamas.madarasz@applia.hu
Az APPLiA Minősített Szerelője kezdeményezés célja
A Szervező célja, hogy a kezdeményezés révén tagjai által forgalmazott háztartási gépek vonatkozásában információt és támogatást nyújtson a háztartásigép-szerelési piac fogyasztói számára a javítási lehetőségek elérhetőségéről, valamint, hogy ösztönözze a háztartásigép-szerelők önképzését, szakmai, üzleti és szolgáltatói tudásának és készségeinek fejlesztését és ezáltal a fogyasztók magasabb szintű kiszolgálását, és végső soron a Szervező tagjai által fogalmazott háztartási gépek élettartamának növekedését, és a környezeti terhelés csökkentését.
A kezdeményezés kifejezetten a Szervező tagjai által képviselt márkájú termékekre, azok javítására vonatkozik.
Az APPLiA Minősített Szerelője kezdeményezés tárgya
A kezdeményezésben résztvevő háztartásigép-szerelők számára, választásuk szerint a kezdeményezés az alábbi háromféle támogatást biztosítja
i. részvétel a szerelői adatbázisban, (Adatbázis csomag)
ii. részvétel a szerelői adatbázisban, valamint rendszeres (negyedéves) tájékoztató hírlevél, és évi kétszer 2 óra online konzultáció az aktuális témákban, (Hírlevél csomag)
iii. részvétel a szerelői adatbázisban, rendszeres (negyedéves) hírlevél, évi kétszer 2 óra online konzultáció az aktuális témákban, hozzáférés a Háztartásigép-szerviz szaktechnikus szakkönyvhöz online felületen, részvétel a minősítő képzésen (alapképzés: 24 óra oktatás (8 óra személyes gyakorlat és 16 óra elmélet távoktatásban), továbbképzés: évente 16 óra oktatás (8 óra kontakt gyakorlat és 8 óra elmélet távoktatásban). (Képzési csomag)
Részvétel a kezdeményezésben
A kezdeményezéshez csatlakozhat bármely magánszemély, aki:
- rendelkezik az alábbi végzettségek valamelyikével:
- o elektroműszerész,
- o elektrotechnikus,
- o erősáramú berendezés szerelő,
- o gázkészülék szerelő,
- o gépészmérnök,
- o háztartási gépszerelő mester,
- o háztartási gépszerelő szakmunkás végzettség (pl. 39-es Ipari Szmk)
- o háztartásigép-szerviz szaktechnikus,
- o hűtő-, klíma- és hőszivattyú rendszer szerelő,
- o hűtőgépszerelő (kereskedelmi és vendéglátóipari is),
- o kereskedelmi, háztartási és vendéglátóipari gépszerelő,
- o mechanikai műszerész, o mechatronikai technikus,
- o TV rádió műszerész,
- o villamos gép- és készülék szerelő,
- o villamosmérnök,
- o villanyszerelő.
- üzletszerűen (akár önállóan, akár alkalmazottként) Magyarországon foglalkozik a Szervező tagja által forgalmazott háztartási gépek javításával,
- teljes körűen elvégzi a regisztrációt, ideértve a végzettségét igazoló dokumentum feltöltését és a kötelezően megadandó adatok közlését,
- elfogadja a Szervező által megfogalmazott, a jelen ÁSZF mellékletét képező etikai alapvetést,
- elfogadja a jelen általános szerződési feltételeket és az adatvédelmi nyilatkozatot,
- a Hírlevél és a Képzési csomag választása esetén kifejezett hozzájárulását adja a hírlevelek küldéséhez.
A Hírlevél csomag, illetve a Képzési csomag választása előfizetési díjhoz kötött.
A Szervező fenntartja a jogot arra, hogy a regisztrációt visszautasítsa abban az esetben, ha a jelentkező nem javít az APPLiA Magyarország gyártói által képviselt készülékeket és márkákat, valamint, ha nem rendelkezik szakmai jogosultsággal a regisztrációhoz.
A kezdeményezésben való részvétel a regisztrációval kezdődik és határozatlan időre szól.
Előfizetési díj
Az előfizetési díjjal érintett csomagok esetében az előfizetési díj mértékére, megfizethetőségének módjára és gyakoriságára vonatkozó információk a Szervező honlapján érhetőek el. Az előfizetési díjat a felhasználó az előfizetéssel érintett időszakot megelőzően köteles megfizetni.
Az előfizetés megszűnése esetén, az APPLiA Minősített Szerelője kezdeményezés egészének megszűnése esetének kivételével, a Szervező nem köteles az előfizetési díjnak az érintett időszak hátralevő részével arányos részének visszafizetésére.
A Szervező jogosult az előfizetési díj évenkénti változtatására.
Az előfizetés megszűnése
A határozatlan időre szóló regisztráción alapuló részvétel és így a csomagokhoz kapcsolódó szolgáltatások nyújtása megszűnik, ha:
- Szervező az APPLiA Minősített Szerelője kezdeményezést megszünteti,
- a felhasználó a Szervező honlapján megjelölt e-mail címre írt üzenetével kéri a regisztráció megszüntetését, vagy egyébként az adatkezelésre vonatkozó hozzájárulását visszavonja,
- a felhasználó két egymást követő hónap tekintetében is késedelembe esik az előfizetési díj megfizetésével,
- a Szervező észleli, hogy a felhasználó valótlan adatokat közölt a regisztráció során, és arra hivatkozva a felhasználó előfizetését megszünteti,
- a Szervező értesül arról, hogy a felhasználó háztartásigép-javítási szolgáltatásaival felhagyott, vagy ha arról értesül, hogy a felhasználó már nem javít az APPLiA Magyarország gyártói által képviselt készülékeket és márkákat, és arra hivatkozva a felhasználó előfizetését megszünteti.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy előfizetése megszűnésével a Szervező által nyújtott szolgáltatásokhoz hozzáférése megszűnik, adatai törlésre kerülnek.
Adatok felhasználása, adatkezelés
A felhasználó adatait a Szolgáltató védett, biztonságos adatbázisban tárolja a felhasználó által megismert és elfogadott Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint.
Az adatkezelési tájékoztató elérhető a Szolgáltató honlapján. A regisztráció során a felhasználó köteles megismerni és elfogadni az adatkezelési szabályokat, és az abban meghatározott célokból és feltételekkel járul hozzá ahhoz, hogy személyes adatait a Szolgáltató kezelje.
A felhasználó köteles a regisztrációkor megadott elérhetőségi, számlázási adataiban bekövetkezett változásokat Szervező részére jelezni. Ez e kötelezettség elmulasztásából származó következményekért a Szervező kizárja a felelősségét.
Hozzáférés
Vásárló tudomásul veszi, hogy az internet sajátosságai miatt a Rendszer folyamatos üzemeltetése a Szervező előzetes tudta és szándéka ellenére is megszakadhat. Az Üzemeltető ennek megfelelően nem garantálja a weboldal hibamentes és zavartalan működését, illetőleg, hogy a szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz.
Szervező jogosult a szolgáltatás vagy a kapcsolódó honlap karbantartása érdekében, vagy egyéb biztonsági megfontolások miatt a szolgáltatást részlegesen vagy teljes egészében szüneteltetni minden előzetes tájékoztatás vagy értesítés nélkül.
Felelősség kizárása
A Szervező különösen is felhívja a figyelmet a kezdeményezéshez csatlakozó felhasználókra vonatkozó versenyjogi tilalmakra, és kifejezetten kizárja felelősségét minden a felhasználók között létrejött esetleges versenykorlátozó megállapodások, mind egyéb esetleges jogsértések tekintetében. A Szervező nem járul hozzá ahhoz, hogy adatbázisát, rendezvényeit vagy bármely felületeit a felhasználók visszaélésszerűen, vagy jogellenesen használják fel.
Egyéb rendelkezések
A Szervező fenntartja jogát a kezdeményezés tartalmának módosítására, kiegészítésére és kiterjesztésére, valamint annak megszüntetésére is.
A Felek írásbelinek fogadják el a felhasználó regisztrációkor megadott, illetve a Szervező honlapján megjelölt e-mail címekre küldött értesítéseket. Az üzeneteket a megküldésüket követő munkanapon a Felek kézbesítettnek tekintik.
Szervező csak a neki felróható szándékos vagy súlyosan gondatlan hibákkal okozott károkért felel. A felelősség mértéke nem haladja meg az előfizetési díj egy éves értékét.
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
Melléklet: Etikai alapvetés
APPLIA MINŐSÍTETT SZERELŐJE KÖZÖSSÉG TAGJAKÉNT:
- Vállalom, hogy a munka elvégzése előtt felmérem a háztartási gép meghibásodásának lehetséges okait, és a megoldási lehetőségekről és azok várható költségeiről tájékoztatom a megrendelőt.
- Vállalom, hogy a javítási munka során minden esetben betartom az ígéreteimet, amelyeket a megrendelőnek teszek. Ha valamit mégsem tudnék betartani, arról a megrendelőmet korrektül, időben tájékoztatom.
- Mindent elkövetek, hogy az elvégzett munka végeredménye megfeleljen a megrendelői elvárásoknak.
- Vállalom, hogy a munka végeztével a megrendelő számára előzetesen jelzett díjat és költséget számítom fel A megrendelőt megfelelően tájékoztatom arról, ha az általa a munka során jelzett további igények, elvárások, elképzelések a díj vagy a költségek változásával járnak.
- Mindent elkövetek annak érdekében, hogy az előre megegyezett határidőn belül elkészüljek a munkával. A felmerülő késésekről a megrendelőt időben és megfelelően tájékoztatom.
- A megrendelővel minden helyzetben tisztességesen, számára a tiszteletet, megbecsülést megadva kommunikálok.
- A munkaterületet minden este rendben, tisztán, rendezetten hagyom, legalább a munka megkezdése előtti állapotnak megfelelően.
- Vállalom, hogy a munkán az ígért és a megrendelővel megegyezett időpontban, idősávban jelenek meg.
- Vállalom, hogy a műszaki tartalom, mind a költségek szempontból az optimális megoldásokra törekszem.
- Vállalom, hogy a megrendelőnek minden olyan kárt megtérítek, amelyet a munkálatok végzése során okozok, legyen az a korábbi munkákban okozott kár, vagy bármiféle egyéb tárgyi kár.
- Elismerem, hogy a társadalmi megbecsülés, az általam elvégzett munkán és a hétköznapok során tanúsított viselkedésemen is múlik. Viselkedésemmel hozzájárulok a szakma pozitív megítéléséhez.
- Vállalom, hogy a munkát a legjobb tudásom szerint végzem el, folyamatosan képezve magam és kollégáimat, törekedve a naprakész tudás fenntartására.