Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazza az APPLiA Magyarország Elektronikaikészülék -gyártó Érdekérvényesítő és -képviselő Egyesülés (Szervező) által szervezett APPLiA Minősített Szerelője kezdeményezéshez való csatlakozás és az abban való részvétel feltételeit.

A Szervező adatai

Székhely: 1066 Budapest, Dessewffy utca 18-20.
Cégjegyzékszám: 01 07 090243
Adószám: 13365756-1-42
E-mail: tamas.madarasz@applia.hu

Az APPLiA Minősített Szerelője kezdeményezés célja

A Szervező célja, hogy a kezdeményezés révén tagjai által forgalmazott háztartási gépek vonatkozásában információt és támogatást nyújtson a háztartásigép-szerelési piac fogyasztói számára a javítási lehetőségek elérhetőségéről, valamint, hogy ösztönözze a háztartásigép-szerelők önképzését, szakmai, üzleti és szolgáltatói tudásának és készségeinek fejlesztését és ezáltal a fogyasztók magasabb szintű kiszolgálását, és végső soron a Szervező tagjai által fogalmazott háztartási gépek élettartamának növekedését, és a környezeti terhelés csökkentését.

A kezdeményezés kifejezetten a Szervező tagjai által képviselt márkájú termékekre, azok javítására vonatkozik.

Az APPLiA Minősített Szerelője kezdeményezés tárgya

A kezdeményezésben résztvevő háztartásigép-szerelők számára, választásuk szerint a kezdeményezés az alábbi háromféle támogatást biztosítja

i. részvétel a szerelői adatbázisban, (Adatbázis csomag)

ii. részvétel a szerelői adatbázisban, valamint rendszeres (negyedéves) tájékoztató hírlevél, és évi kétszer 2 óra online konzultáció az aktuális témákban, (Hírlevél csomag)

iii. részvétel a szerelői adatbázisban, rendszeres (negyedéves) hírlevél, évi kétszer 2 óra online konzultáció az aktuális témákban, hozzáférés a Háztartásigép-szerviz szaktechnikus szakkönyvhöz online felületen, részvétel a minősítő képzésen (alapképzés: 24 óra oktatás (8 óra személyes gyakorlat és 16 óra elmélet távoktatásban), továbbképzés: évente 16 óra oktatás (8 óra kontakt gyakorlat és 8 óra elmélet távoktatásban). (Képzési csomag)

Részvétel a kezdeményezésben

A kezdeményezéshez csatlakozhat bármely magánszemély, aki:

  • rendelkezik az alábbi végzettségek valamelyikével:
    • o elektroműszerész,
    • o elektrotechnikus,
    • o erősáramú berendezés szerelő,
    • o gázkészülék szerelő,
    • o gépészmérnök,
    • o háztartási gépszerelő mester,
    • o háztartási gépszerelő szakmunkás végzettség (pl. 39-es Ipari Szmk)
    • o háztartásigép-szerviz szaktechnikus,
    • o hűtő-, klíma- és hőszivattyú rendszer szerelő,
    • o hűtőgépszerelő (kereskedelmi és vendéglátóipari is),
    • o kereskedelmi, háztartási és vendéglátóipari gépszerelő,
    • o mechanikai műszerész, o mechatronikai technikus,
    • o TV rádió műszerész,
    • o villamos gép- és készülék szerelő,
    • o villamosmérnök,
    • o villanyszerelő.
  • üzletszerűen (akár önállóan, akár alkalmazottként) Magyarországon foglalkozik a Szervező tagja által forgalmazott háztartási gépek javításával,
  • teljes körűen elvégzi a regisztrációt, ideértve a végzettségét igazoló dokumentum feltöltését és a kötelezően megadandó adatok közlését,
  • elfogadja a Szervező által megfogalmazott, a jelen ÁSZF mellékletét képező etikai alapvetést,
  • elfogadja a jelen általános szerződési feltételeket és az adatvédelmi nyilatkozatot,
  • a Hírlevél és a Képzési csomag választása esetén kifejezett hozzájárulását adja a hírlevelek küldéséhez.

A Hírlevél csomag, illetve a Képzési csomag választása előfizetési díjhoz kötött.

A Szervező fenntartja a jogot arra, hogy a regisztrációt visszautasítsa abban az esetben, ha a jelentkező nem javít az APPLiA Magyarország gyártói által képviselt készülékeket és márkákat, valamint, ha nem rendelkezik szakmai jogosultsággal a regisztrációhoz.

A kezdeményezésben való részvétel a regisztrációval kezdődik és határozatlan időre szól.

Előfizetési díj

Az előfizetési díjjal érintett csomagok esetében az előfizetési díj mértékére, megfizethetőségének módjára és gyakoriságára vonatkozó információk a Szervező honlapján érhetőek el. Az előfizetési díjat a felhasználó az előfizetéssel érintett időszakot megelőzően köteles megfizetni.

Az előfizetés megszűnése esetén, az APPLiA Minősített Szerelője kezdeményezés egészének megszűnése esetének kivételével, a Szervező nem köteles az előfizetési díjnak az érintett időszak hátralevő részével arányos részének visszafizetésére.

A Szervező jogosult az előfizetési díj évenkénti változtatására.

Az előfizetés megszűnése

A határozatlan időre szóló regisztráción alapuló részvétel és így a csomagokhoz kapcsolódó szolgáltatások nyújtása megszűnik, ha:

  • Szervező az APPLiA Minősített Szerelője kezdeményezést megszünteti,
  • a felhasználó a Szervező honlapján megjelölt e-mail címre írt üzenetével kéri a regisztráció megszüntetését, vagy egyébként az adatkezelésre vonatkozó hozzájárulását visszavonja,
  • a felhasználó két egymást követő hónap tekintetében is késedelembe esik az előfizetési díj megfizetésével,
  • a Szervező észleli, hogy a felhasználó valótlan adatokat közölt a regisztráció során, és arra hivatkozva a felhasználó előfizetését megszünteti,
  • a Szervező értesül arról, hogy a felhasználó háztartásigép-javítási szolgáltatásaival felhagyott, vagy ha arról értesül, hogy a felhasználó már nem javít az APPLiA Magyarország gyártói által képviselt készülékeket és márkákat, és arra hivatkozva a felhasználó előfizetését megszünteti.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy előfizetése megszűnésével a Szervező által nyújtott szolgáltatásokhoz hozzáférése megszűnik, adatai törlésre kerülnek.

Adatok felhasználása, adatkezelés

A felhasználó adatait a Szolgáltató védett, biztonságos adatbázisban tárolja a felhasználó által megismert és elfogadott Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint.

Az adatkezelési tájékoztató elérhető a Szolgáltató honlapján. A regisztráció során a felhasználó köteles megismerni és elfogadni az adatkezelési szabályokat, és az abban meghatározott célokból és feltételekkel járul hozzá ahhoz, hogy személyes adatait a Szolgáltató kezelje.

A felhasználó köteles a regisztrációkor megadott elérhetőségi, számlázási adataiban bekövetkezett változásokat Szervező részére jelezni. Ez e kötelezettség elmulasztásából származó következményekért a Szervező kizárja a felelősségét.

Hozzáférés

Vásárló tudomásul veszi, hogy az internet sajátosságai miatt a Rendszer folyamatos üzemeltetése a Szervező előzetes tudta és szándéka ellenére is megszakadhat. Az Üzemeltető ennek megfelelően nem garantálja a weboldal hibamentes és zavartalan működését, illetőleg, hogy a szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz.

Szervező jogosult a szolgáltatás vagy a kapcsolódó honlap karbantartása érdekében, vagy egyéb biztonsági megfontolások miatt a szolgáltatást részlegesen vagy teljes egészében szüneteltetni minden előzetes tájékoztatás vagy értesítés nélkül.

Felelősség kizárása

A Szervező különösen is felhívja a figyelmet a kezdeményezéshez csatlakozó felhasználókra vonatkozó versenyjogi tilalmakra, és kifejezetten kizárja felelősségét minden a felhasználók között létrejött esetleges versenykorlátozó megállapodások, mind egyéb esetleges jogsértések tekintetében. A Szervező nem járul hozzá ahhoz, hogy adatbázisát, rendezvényeit vagy bármely felületeit a felhasználók visszaélésszerűen, vagy jogellenesen használják fel.

Egyéb rendelkezések

A Szervező fenntartja jogát a kezdeményezés tartalmának módosítására, kiegészítésére és kiterjesztésére, valamint annak megszüntetésére is.

A Felek írásbelinek fogadják el a felhasználó regisztrációkor megadott, illetve a Szervező honlapján megjelölt e-mail címekre küldött értesítéseket. Az üzeneteket a megküldésüket követő munkanapon a Felek kézbesítettnek tekintik.

Szervező csak a neki felróható szándékos vagy súlyosan gondatlan hibákkal okozott károkért felel. A felelősség mértéke nem haladja meg az előfizetési díj egy éves értékét.

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

Melléklet: Etikai alapvetés

APPLIA MINŐSÍTETT SZERELŐJE KÖZÖSSÉG TAGJAKÉNT:

  1. Vállalom, hogy a munka elvégzése előtt felmérem a háztartási gép meghibásodásának lehetséges okait, és a megoldási lehetőségekről és azok várható költségeiről tájékoztatom a megrendelőt.
  2. Vállalom, hogy a javítási munka során minden esetben betartom az ígéreteimet, amelyeket a megrendelőnek teszek. Ha valamit mégsem tudnék betartani, arról a megrendelőmet korrektül, időben tájékoztatom.
  3. Mindent elkövetek, hogy az elvégzett munka végeredménye megfeleljen a megrendelői elvárásoknak.
  4. Vállalom, hogy a munka végeztével a megrendelő számára előzetesen jelzett díjat és költséget számítom fel A megrendelőt megfelelően tájékoztatom arról, ha az általa a munka során jelzett további igények, elvárások, elképzelések a díj vagy a költségek változásával járnak.
  5. Mindent elkövetek annak érdekében, hogy az előre megegyezett határidőn belül elkészüljek a munkával. A felmerülő késésekről a megrendelőt időben és megfelelően tájékoztatom.
  6. A megrendelővel minden helyzetben tisztességesen, számára a tiszteletet, megbecsülést megadva kommunikálok.
  7. A munkaterületet minden este rendben, tisztán, rendezetten hagyom, legalább a munka megkezdése előtti állapotnak megfelelően.
  8. Vállalom, hogy a munkán az ígért és a megrendelővel megegyezett időpontban, idősávban jelenek meg.
  9. Vállalom, hogy a műszaki tartalom, mind a költségek szempontból az optimális megoldásokra törekszem.
  10. Vállalom, hogy a megrendelőnek minden olyan kárt megtérítek, amelyet a munkálatok végzése során okozok, legyen az a korábbi munkákban okozott kár, vagy bármiféle egyéb tárgyi kár.
  11. Elismerem, hogy a társadalmi megbecsülés, az általam elvégzett munkán és a hétköznapok során tanúsított viselkedésemen is múlik. Viselkedésemmel hozzájárulok a szakma pozitív megítéléséhez.
  12. Vállalom, hogy a munkát a legjobb tudásom szerint végzem el, folyamatosan képezve magam és kollégáimat, törekedve a naprakész tudás fenntartására.